Thursday, 9 March 2017

"Kalau anak menangis tak nak pergi pengasuh, segeralah cari yang lain"




Gambar-gambar dan video di sebuah pusat penjagaan kanak-kanak yang viral semalam mengejutkan netizen.

Bayi dibiarkan menangis, bayi diberi makan dalam keadaan baring, kanak-kanak asuhan dibiar berbaring di lantai tanpa alas berlapik dan perbuatan mengurut kaki pengasuh adalah beberapa keadaan yang dirakam dalam perkongsian oleh Puan Azlinda Husna.

Keadaan dalam pusat jagaan itu turut kelihatan suram dan pengasuh juga dilihat tidak dapat mengawal bilangan kanak-kanak asuhan yang ramai.

Puan Azlinda telah membuat laporan mengenai keadaan pusat jagaan tersebut dan berikut kronologi yang dicatatkan oleh beliau:

Rentetan peristiwa hanan di TASKA ANEES.

5.3.2017 - Call JKM hulu langat (3 x call) susah nak tembus talian.. dah tembus alamat taska pulak takde.. call sekali lagi ( 6x baru berangkat)

7.3.2017 - masih takde respon dari JKM. parents lain mula rasa panas punggung dan cuba buat aduan lain di JKM SEPANG.. aduan d terima tanpa tindakan juga..

9.3.2017 @ 10.20am - aku ni memang tak tahan sangat-sangat dah rasa tengok muka indon tu hari-hari. Call HQ JKM KL, cadangan dia call TALIAN ANNUR..

ALHAMDULILLAH..
JAM 12.30 NOON, JKM sampai jalankan siasatan
JAM 1.30PM PIHAK Polis sampai untuk siasatan.
.

Harapan ku semoga ini dijadikan iktibar pada semua ibu bapa dan diri ku sendri.. kalau anak kecil menangis-nangis tak nak pergi pengasuh, segeralah cari yang lain..

Insyaallah ada jalan penyelesaian..

Gambar-gambar dan video:










loading...
Previous Post
Next Post