Saturday, 4 March 2017

"Kalau tak tahu macam mana nak jaga anak tak payah buat anak"


Video seorang budak lelaki meludah penumpang di kerusi belakang sebuah bas mendapat reaksi negatif Netizen.

Walaupun masih kanak-kanak, perbuatan budak lelaki itu dilihat biadap dan tidak pula dihalang oleh penjaganya. Video yang ditularkan oleh Doraeloq:
TOLONG JAGA ADAB ANAK ANDA DEKAT PUBLIC, JANGAN SAMPAI MENYUSAHKAN ORANG LAIN.

Ini kalau kena dekat aku, memang aku tampar mulut budak ni, dengan mak-mak dia aku tampar sekali. Eh bodoh, kalau tak tahu macam mana nak jaga anak tak payah buat anak. Ni sah jenis buat anak sebab tak tahan kawan-kawan selalu upload gambar dah ada nak, tu yang dia pun buat juga anak. Last-last anak jadi biadap, sebab dapat makpak jenis tak bagi perhatian langsung.
VIDEO:



Perbuatan budak lelaki itu memang salah... namun nama pun kanak-kanak, mungkin perbuatan itu pun dia anggap sedang bermain... Seharusnya ibu-bapa lah yang bertanggungjawab mengajar adab kepada anak masing-masing.  Pengajaran untuk kita semua...


loading...
Previous Post
Next Post